Garantie & Retour » Aquaja Diamond Line

Garantie & Retour

Garantie op Aquaja producten

Op alle producten geproduceerd door Aquaja bieden wij standaard 3 jaar garantie op de kitnaden. Daarnaast geven wij standaard een jaar fabrieksgarantie vanaf de dag van aankoop. Op glasbreuk geven wij geen garantie. Garantie is alleen van toepassing op de eerste eigenaar van het product. Indien u aanspraak wilt maken op garantie dient u dit via mail of schriftelijk aan ons kenbaar te maken. Hierbij dient u te vermelden waarom u hier aanspraak op wilt maken en dient u een bewijs van aankoop en foto’s van het product mee te sturen. Het is belangrijk om duidelijk te vermelden wat er scheelt aan uw product om het garantiegeval zo snel mogelijk op te kunnen lossen. Wanneer u een gebrek aan uw product heeft dat binnen de garantie valt zal Aquaja dit product gratis repareren of vervangen, afhankelijk van de situatie. Aquaja zal in dit geval contact met u opnemen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

Een belangrijke voorwaarde is dat producten in originele staat zijn en niet door de gebruiker aangepast zijn. Er wordt alleen garantie gegeven op productiefouten of defecten aan materialen die ontstaan zijn onder normaal gebruik van de producten. Wanneer dit niet het geval is maakt dat de garantie ongeldig.

Garantie op overige producten

Voor producten die via onze webshop verkocht worden, maar niet door Aquaja zelf geproduceerd worden, gelden de garantievoorwaarden van de desbetreffende fabrikant. Wanneer u aanspraak wilt maken op garantie van een van deze producten dient u met de fabrikant contact op te nemen. Er wordt geen garantie gegeven voor roekeloos omgaan met de producten, verwaarlozing, aanpassingen aan het product, onbehoorlijke installaties of schade tijdens transport.

Retourbeleid

Items gekocht bij www.aquaja.nl/diamond-line/ kunnen in de meeste gevallen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Gedurende deze periode, kun je de producten beoordelen zoals je ook zou doen in een fysieke winkel. Wanneer je een product wilt retourneren moet deze wel in dezelfde staat zijn als bij ontvangst, zonder enige beschadigingen. Je mag producten uit de verpakking halen, tenzij de verpakking verzegeld is.

Wanneer je er voor kiest producten te retourneren, vragen we je dit vooraf te melden door het retourformulier op onze website in te vullen of onderstaand herroepingsmodel te gebruiken. Je kunt ons ook op de hoogte stellen door een email te sturen naar: info@aquaja.nl. Houd er rekening mee dat je producten terug moet sturen binnen 14 dagen nadat je ons geïnformeerd hebt.

Hou er in het geval van aquariums rekening mee dat deze via pallettransport verzonden moeten worden en er bij de transporteur een laadklep aanwezig moeten zijn. Voor het transport bent u als klant zelf verantwoordelijk. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening, en bedragen maximaal €250,00.

Wij adviseren om zelf te controleren op eventuele schade en deze naar ons te communiceren. Beschadigde artikelen kunnen niet vergoed worden, ook niet wanneer deze tijdens het transport van u naar ons beschadigd zijn geraakt. Om dit laatste te voorkomen kunt u ervoor kiezen de goeden verzekerd te verzenden. Ook raden wij het aan om voor verzending foto’s van het product te sturen, zodat wij weten in welke staat de producten van u naar ons verzonden worden.

Op maat gemaakte producten kunnen niet retour genomen worden omdat wij deze niet meer kunnen verkopen.

Verwerking van uw retour

Nadat wij uw retourverzending hebben ontvangen, gaan we aan de slag met de beoordeling door ons personeel van de geretourneerde artikelen en de verwerking van jouw terugbetaling. Het geld wordt gerestitueerd volgens de originele betaalmethode die u tijdens de aankoop hebt gebruikt, tenzij anders gewenst. Het bedrag wordt binnen 7 dagen teruggestort.

Herroepingsformulier

Vul dit formulier in wanneer je je overeenkomst wilt herroepen en verstuur het naar:

Aquaja BV
Ampèreweg 10a
6101 XE Echt
Nederland